jenny910113

Alla inlägg under februari 2011

Av jenny - 15 februari 2011 13:57

Här kommer lite bilder från sommarstugan i finland som jag just nu längtar enormt till då ja inte vill vara kvar i snö vädret å ja jag vet det är snö där nu också men om de hade kunnat varit sommar eller höst där så hade jag varit super glad..



      



//Jenny

Av jenny - 15 februari 2011 13:26

Ja jag skulle juh bloggat i söndags efter att ja hade jobbat men så blev det juh inte. var så himla trött efter allt städandet och lekandet med barnen på jobbet.. vi gjorde en snö grotta eller a jag gjorde dom lekte sen. men kul var det dom har en liten valp på jobbet han är så himla  söt. Aslan heter den lilla krabaten var kul att se deras andra hund shappen hur mogen han har blivit när de kom en valp in i huset. men i varje fall ska inte tjata om hundar. 
i går åkte ja för att jobba vid halv tio efter en timme kände jag mig inte alls kry illa mående å svag huvudvärk. så åkte hem å efter en stund hemma så hade jag värdens  huvudvärk så blev att sova lite men det hjälpte inte utan jag blev sen i det stadiet så jag satt på toan ett tag och de var inte kul. la mig igen å sen efter någon timme så försökte ja med lite nyponsoppa men de gick inte heller toalet på engång. så i går var ingen rolig dag. men i dag mår ja bättre men blir att vila i dag också. men i morgon ska ja försöka jobba någon timme sen åker jag hem till svartnäs igen.. ska bli skönt men lär komma ner snart igen tror jag.
men de e juh snart skotermarknad där uppe å de ska ja då inte missa när man har så nära dit och sedan hem.. haha..
nej nu ska ja bädda ner mig i soffan igen och vila vidare..
//Jenny 

Av jenny - 12 februari 2011 22:35

det hade jag glömt skrev juh här om dagen att jag skulle försöka blogga lite bättre men det gick juh tydligen sådär jätte bra.   
ja men torsdagen bjöd på en tripp till sala för att tömma pappas hus lite till är så mkt skräp så de inte är sant. var juh snöväder då också så det första jag gjorde när vi kom dit jag och mamma var att skotta hela gården så det inte var kilo vis med snö där.. suck.. sedan började vi städa lite och paka saker. två timmar senare ja då var det dax att skotta igen.. sen gjorde vi det sista och så åkte vi därifrån väll hemma hos mor igen ja vad var man tvungen att göra då tror ni - jo skotta igen!
jaja var bara att skotta och sedan börja gå igenom saker vi tagit med oss vad som kan va värt att spara som har minnen eller vad som bara är skräp mkt är skräp tyvär. så det var i stort sätt min torsdag det.
fredag:
vaknade runt åtta tiden då det var6 tänkt att jag skulle åka och jobba vid elva men så blev det juh inte riktigt var så mkt snö överalt.. började med att skotta gården och sedan ut med hundarna väll inne tänkte jag att ja men vafan plogbilen kommer väll snart.. -men bullshit!de gjorde den juh inte.. så vid elva tiden ringde ja jobbe å sa att ja avaktar en stund till i hopp om plogade vägar. men vid tolv tiden insåg jag att det var juh lönlöst så ut igen tog av all jäkla snö från bilen och de kan ja juh tala om inte var lite snö. och sen den stora högen snö på vändplan som samlats så jag skulle kunna backa ut med min bettan och försöka ta mig till jobbet.. väll klar med detta ringer "chefen" och säger att hon hämtar mig iställe då de var så mkt drivsnö vid dom så hon ville inte att jag skulle utmana ödet med lilla bettan. det ända jag tänkte då var a men tack du kunde inte ringt tidigare så hade jag besparat lite arbete. men men,, sen iväg och jobba ett antal timmar väl hemma på kvällen så fick ja ett ryck och åkte till enköping och hälsa på nilla å f. var väll framme vid nio tiden sedan satt man där hela kvällen.
lördag alltså dag:
jag vaknade upp av att nillas lilla bamse slickar mig i ansiktet och tyckte väll att jag inte skulle sova mer trött som jag var klev jag upp då jag hörde att någon redan var vaken f hade gjort kaffe så blev några koppar kaffe och surf på morgonen. sedan fick dom för sig att åka till västerås så hakade på å där rullade tiden iväg. kom hem till dom å satt där ett tag spelade lite wii med lillebror också sen åkte jag mot skokloster  väll ähr möts man av en super förkyld mamma så fan om hon smittar mig då blir jag arg!
nu är jag nerbäddad i sängen och ska väll snart natta mig själv och dom där två hundarna som promt ska trängas med mig i 90 sängen..
haha men är nöjd men min vistelse i hemtrakterna hittils får se hur resten blir i morgon ska jag jobba lite från 10.00 och frammåt vet inte hur länge dock men hoppas på att få ihopp lite timmar..=)
natti natt
//Jenny 

Av jenny - 9 februari 2011 23:19

nu är de galet länge sedan det bloggades igen. vist det har varit mkt nu igen för mig men borde hunnit med en uppdatering lite då och då tycker jag men ska klaga lite på mitt internet jag har det bråkar med mig välldigt offta och då är det inte så kul att blogga med det. nu är jag i varje fall hemma hos mamma i skokloster kom hit i dag och blir väll här en vecka eller så. skönt att vara hemma här ett tag umgås me mor lite och kanske ha turen att kunna jobba lite. får se vad som händer.har i dag i varje fall hunnit hälsa på två goda vänner en i enköping och en i bålsta. välldigt kul var det att se er tjejor. 

har i dag för övrigt kört en massa bil och sedan kört lite till så är lite små trött nu. har dessutom hjälpt mor med hennes dator som jag för tillfälet har tagit och plaserat i mitt knä. tur att min mor behöver min hjälp med något.. hehe..
hittade en välldigt rolig blogg nyss eller jag gillade den välldigt mkt så tycker att alla med lite humor kan hoppa in på den bloggen och läsa lite.http://www.cashtips.se/2011/02/09/4572233-forbjud-freeganer/  
ja vad mer kan jag skriva i dag har jag ingen anning om ska värkligen försöka uppdatera offtare så de så om jag så ska behöva göra de meddans jag är ute med hundarna så ska jag göra det..=)  natti natt gott folk nu blir det att lägga ifrån sig datorn och sova lite.=)
//Jenny 

Presentation


TILL PAPPA:
DU FINNS I MINA TANKAR DAG SOM NATT..
JAG KOMMER ALDRIG KUNNA GLÖMMA DIG.. MINNENA FINNS KVAR.. DU FINNS I MITT HJÄRTA FÖREVIGT.. R.I.P PAPPA!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards