jenny910113

Alla inlägg under januari 2011

Av jenny - 25 januari 2011 18:24

ja nu har det gått ett tag sedan jag bloggade sist. INTE okey..

 men ska försöka bättra mig.
ja har hänt endel sen jag blogga sist. har klarat av att jobba två dagar helt själv och de har faktiskt gått bra trots att jag inte trode jag skulle klara av det. så är ganska nöjd över mig själv.

 mamma var och hälsade på över helgen som var å de va trevligt å träffa mamma. ska väll snart åka ner till henne en vecka eller så å umgås lite å försöka få lite saker gjorda där nere. men har så mkt i huvet för tillfälet så vet inte när jag ska åka eller när jag ska ta tag i allt annat som snörrar i huvet. mkt som har med min fars bortgång och mkt i mitt privat liv som jag skulle villja få ut mer utav än vad jag får nu. många funderingar på framtiden och allt sådant. mkt snurrar runt men inte mkt som blir gjort eller blir av känns det som. men men sådant är väll livet de ska vara svårt och jävligt onödigt och deprimerande?eller hur är de det ska vara för ska det vara enkelt och välldigt lyckligt så har jag då fan hamnat fel.

men ja trivs bra här uppe i storskogen trots lite små saker som kunde vara bättre å gud så detta inlägg känns negativt. har väll igentligen inget riktigt roligt att blogga om just denna dag. så detta får nog räcka för denna gång nu ska jag knata ner å ducha å sen ska jag frisera håret lite med saxen så hoppas de går bra..:P
//Jenny

Av jenny - 17 januari 2011 22:05

Ja jag skulle juh ätit mat hos hyresvärden i lördags med blev ej av vi flyttar fram det till en annan dag istället. men blev lite sälskaps dricka med några från byn hos hyresvärden och även en jernqvist var där och sälskapade. kvällen blev bra endå trots lite små tjafs.
söndagen var en välldigt lugn dag gjorde inte mkt alls.. gjorde taco gratäng som mat å som vanligt var det välldigt gott.
i dag har jag diskat lite och tagit det lungt och bara för en stund sen fick man ett samtal från annelie å de var de som fått mig å bli lite närvös.
jag ska nämligen jobba endel där jag provjobbade görra veckan så blev välldigt nervig.men som tur är så ska jag med i morgon och se på igen så ja får in allt i huvet och så de fastnar ordentligt så jag klarar av att stå där själv sen. men det kommer nog gå bra tror jag.. sen ska man även vara hundvakt och passa lite får nästa vecka. och de kommer gå bra men de jag är närvös över är att jobba å de brukar jag inte känna så här för men det gör jag endå.. men men det kommer väll gå.

i morgon blir det först en tur till falun på förmidagen sen provjobba då.. så blir intressant dag de där. nu ska jag nog ta å surfa runt lite å sen sova måste upp tidigt om jag ska hinna göra allt jag måste..
så ha de gött kommer väll ett inlägg lite längre fram i veckan..
//Jenny

Av jenny - 15 januari 2011 17:51

japp tänker slå ihop två dagar i ett inlägg då jag inte riktigt fan tid till att blogga i går.

Ja gårdagen började med att hundarna väckte mig ca halv tio och tykte att jag inte skulle sova mer då. så var bara att kliva upp och gå ut med dom så dom blev nöjda. sen satt man och väntade på jernqvist för att åka till falun å handla lite och gå på bolaget. inne på bolaget kännde jag mig som ett litet barn inne i en godis butik, var så mkt ja ville köpa hem så man har något lite gott hemma man kan snutta på någon gång ibland men nää de har man juh inte råd med riktigt som det ser ut nu med ekonomin. men blev lite fattigare där inne endå.väll hemma så lagade jag mat köttfärsås åspageti men som vanligt kan inte laga mat till två perssoner så blev köttfärsås för en hel arme nästan. hehe. när vi ätit kom carro ner å vi drack lite smått å pratade å hade trevligt sen kom emma å vi spelade spel. det var en mycket trevlig dag.


 I dag har jag därimot inte gjort ett skit igentligen har varit ute med hundarna på en längre tur var ut med grannens ena hund som var livrädd för mig å carro men gick bra sen tillslut. har även hunnit avvärka en film och diskat lite. nu sitter jag här med en latte och har lite små funderingar i huvet. sen kl 19.00 ska jag och carro över till hyresvärden för att äta mat av någon anledning tycker han att vi ska komma dit på middag. får se vad för gott man får att äta där.?

Det jag sitter å funderar lite på e allt jävla skitsnack som alla säger/skriver.
ett exempel jag och min ena syster har inte den bästa kontakten men jag har försökt att holla den och det har hon också på sitt sätt.. vi har haft endel duster nu efter min fars bortgång men jag känner det att jag inte orkar bry mig. som här om dagen när jag fylde år så kom det vanliga grattis sis jag ringer dig sen. och då äre så tror ni att hon ringt nej det har hon inte.. det upprepar sig om och om igen å ja är trött på de om man inte kan holla ett sådant liten skit sak så varför änns säga eller skriva de så de låter bra för det har nu hänt så många gånger så ja orkar inte bry mig. och om du läser detta syster och du vet vem du är så ta åt dig om du känner för det men jag orkar inte bry mig vi har försökt så många gånger nu å det är värdelöst så lägger ner hela skiten. så skönt att lätta på trycket i kroppen lite. men känner endå att det är så mkt mer som ja skulle villja skriva men det tar jag någon annan gång.
nu tänker jag göra mig klar för att gå till grannen. så ha det så bra gott folk.
//Jenny

Av jenny - 13 januari 2011 23:33

Ja i dag är juh den dagen då jag fyller 20 år. eller ja den börjar juh lida mot sitt slut just i skrivande stund är det 15 minuter kvar sen fyller jag inte år längre..
man vad gör det?! inte ett skit om ja får skriva så.
Dagen har varit toppen har haft det jätte bra å jätte kul trots att de inte var så mkt planerat.
Morgonen började med lite bus å lek med hundarna.(har ny inneboende kommer senare i inlägget om det)
efter lite morgon lek å myss så kastade jag på mig kläder å gick ut i solen var toppen väder å glad som jag var så var juh planen att vi skulle ut me skotrarna.
åter hemma i lägenheten så var det något som inte stämde när jag klev in genom dörren. ett par skor stog där som inte var mina utan carros så sa lite lätt: carro jag vet att du e här. å ett förtvivlat svar får man: fan också hur då?
öö gumman dinna skor står i hallen? :O hehe.. sen sjöng carro med sin juvliga morgon stämma för mig (det var inte så vakert) men tacksade så mkt hon hade juh ansträngt sig lite i varje fall.. hihi
det gick väll en timme närmare två så åkte vi upp till emma å började packa släden som vi skulle ha efter på skotern. sen bar det av emma och hunden pepsi på en skoter,den med släden efter å på släden satt jernqvist och hunden korven + masvis med saker. å på den andra skotern satt jag och carro. vi åkte ned till sjön och gjorde upp en eld och grillade körv å emma gjorde nå konstiga pankakor å bacon sen skulle man ha sylt till men de var super gött vi njöt av de finna vädret.  



(korven på bild)

Efter kanske två timmar så kände vi behovet att åka hem så hem for vi.
jag å carro åkte sen ned till oss och tog det lite lungt. jag diskade allt sådant som jag skulle gjort igår men då jag provjobbade.
sen började jag med maten blev lite thai inspirerad mat.
jernqvist å emma å carro godkände maten i varje fall som tur var. efter maten gick vi till skoterbanan här i svartnäs å glode lite på folk som åkte var kul å se hur dom flög över hoppen. väll hemma blev det kladdkaka å kaffe.
när dom gått hem till sig fick jag ett konstitg behov av att städa så har damsugit hela lägenheten och torkat golven även vädrat trots att de e svinkallt ute.
sen diskade jag all disk som blivit av matlagningen å bakandet. nu ska jag bädda rednt i sängen då den nya inneboende hade spytt i sängen när vi va ute me skotrarna så har även tvättat täcken å lakan i dag. sen ska ja ner i duchen.
så om den nya lilla inneboende jag har. hon heter smulan och är en dansksvensk gårdshund som ska bo hos oss ett tag frammöver och hittils har det gått jätte bra men nu ska jag bädda sängen så ja kan få sova lite snart..=)
åå juste glömde tacka alla för gratulationerna jag fått i dag.=)
//Jenny

Av jenny - 12 januari 2011 19:19

ja i morse klev man upp kl sju. ner å ducha ville ha riktigt varmt vatten då jag frös jätte mkt men upptäckte att vrider man för mkt på värmen så blir det kallare skit skumt. men i varje fall efter duchen så vilade jag en kvart för att klara av att äta frukost. när frukost och kläd valet var gjort så gick jag ut med cesar. carro kom ned då för att passa cesar.. annelie kom vid nio för att plocka upp mig å vi började åka ned mot svärdsjö..
väll framme var ja skitnärvös över att ja skulle vara med hela dagen och trycka på alla möjliga knappar på atg maskin å på lotto maskin å ja gud vet vad.
Men dagen har flytit på å har varit ricktigt rolig faktiskt. Spännande å lära sig nya saker å va inte så leskigt i slutet av dagen med allt. när jag var klar på gottis så knatade jag till ica å handlade lite till carro sen sprang jag till plankan å bestälde varsin pizza till mig å carro å så kom annelie å vi åkte hem. så väll hemma så slog vi på en film å käkade pizza.
å nu sitter vi å funderar på vad vi ska göra jag är super trött eftersom jag inte kom i säng som jag skulle i går kväll. men de får jag väll ta igen i natt men kan juh inte lägga mig nu..


har även funderat lite på morgon dagen de e juh ingen speciel dag så det är ett år till på nacken bara inge mer vad e de å va glad över å fira fattar inte det riktigt.men men vad ska man göra.
blir väll att kanske göra något lite roligare i morgon med carro emma å jernqvist får se vad det blir.. men nu tänker jag inte ödsla mer tid här utan ska göra något kanske diska vää de kan ja göra sen eller en annan dag när jag känner för det.
ha de gött allihoppa..
//jenny

Av jenny - 11 januari 2011 23:30

ja jag fick nyss en liten tanke att jag inte har förklarat alls vad denna blogg kommer att innehålla. så tänkte då att jag kanske ska göra det före man går och lägger sig. tanken med bloggen är väll den samma som min tidigare blogg. de komemr handla om mitt ""Jätte"" roliga liv. så kort sagt kommer det handla om det lilla roliga som händer i mitt liv och det tråkiga. även så kommer det kunna dycka upp endel deppiga inlägg då jag fortfarande hanterar min sorg efter min älskade pappas övergång till den andra sidan.
så det är en välldigt blandad blogg.. kan även dimpa ner lite inlägg om hur dålig jag är att holla i pengar å liknande I-lads problem.
men ska försöka holla bloggen så rolig som möjligt för er få läsare.

I morgon skall jag ut på ett nytt äventyr desutom som får mig att bli lite närvös och inte ha någon lust alls att gå å sova trots att jag borde.
jag ska nämligen prov jobba i morgon. ska bli spännande men samtidigt j*vligt läskigt. men det kommer nog gå bra bara jag inte oroar mig allt för mkt..

har redan hunnit få en kommentar och en fråga här på bloggen å det är juh kul.men denna blogg har redan hunnit bråka lite med mig och inte gjort riktigt som jag velat men det ska vi nog komma underfun med så kanske jag kommer överens med denna blogg, skulle juh vara roligt å inte behöva leta reda på en annan som kanske också bråkar med mig för då skulle jag lägga ned detta å börja skriva dagbok. haha.


nää nu ska jag nog ta å borsta dom vita och sedan krypa ned i min säng som för tillfälet har invarderats av ett stort svart lurvit monster. men jag tänker då inte ge vika för detta farliga monster utan jag lockar med en köttbulle till fotändan av sängen å kryper ned under täcket så har jag en extra värme källa i sängen.
så god natt på er gott folk och sov gott det komemr jag och det stora svarta monstret cesar i varje fall att göra.
//Jenny

Av jenny - 11 januari 2011 19:40

Ja men hejsan alla bloggare på denna sida.
Då min tidigare blogg bestämt sig för att hata mig och inte vill fungera tänkte jag ge denna en ärlig chans.Får väll se hur ofta det kommer inlägg men det började ske ganska ofta på den förra.Har väll inga större förhoppningar på att denna blogg ska bli använd mer än den andra men kan juh alltid försöka.


Kom just på att det är tisdag och inte alls långt kvar tills jag fyller 20. å det gör jag på torsdag. fredag hade man lite små planer för att käka god middag å sedan dricka lite här hemma med vänner kommer eventuelt en gäst upp hit ända från bålsta men vi får väll se hur det blir med den saken om damen i säg kan vara vänlig och svara i sin telefon..


vet ej vad jag tycker om denna bloggsida ännu men vi får väll se om den duger för mig..  nu ska jag ta och gå ut på en promenad med carro å sedan ska vi göra varm oboy å titta på film..
men detta inlägg får räcka för i dag orkar inte engagera mig mer.
// Jenny

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


TILL PAPPA:
DU FINNS I MINA TANKAR DAG SOM NATT..
JAG KOMMER ALDRIG KUNNA GLÖMMA DIG.. MINNENA FINNS KVAR.. DU FINNS I MITT HJÄRTA FÖREVIGT.. R.I.P PAPPA!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards